WIADOMOŚCI

Cosworth zadowolony z CA2010
Cosworth zadowolony z CA2010
Silniki CA2010 mimo wielu przedsezonowych obaw o ich niezawodność, podczas GP Bahrajnu wykazały się solidnymi osiągami. Awarii uległa jedynie jednostka w bolidzie Bruno Senny, jednak bezpośrednią przyczyną był defekt maszyny zespołu HRT. Na pytania odpowiadał Mark Gallagher, dyrektor naczelny Coswortha.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Jak wyglądało Grand Prix Bahrajnu z punktu widzenia Coswortha?
„Po wielu miesiącach pracy nad rozwojem i urzeczywistnieniem naszego powrotu jako dostawcy silników Formuły 1, dobrze było wreszcie rozpocząć ściganie. Satysfakcjonującym było oglądanie wszystkich czterech zespołów w akcji oraz doświadczenie radości trzech nowych ekip podczas ich debiutu. Z punktu widzenia dostawcy silników, myślę, że możemy być usatysfakcjonowani osiągami CA2010 w Bahrajnie. Obaj kierowcy AT&T Williams ukończyli wyścig, a Rubens zdobył jeden punkt za dziesiąte miejsce, podczas gdy Lotus osiągnął kamień milowy, kończąc wyścig dwoma sklasyfikowanymi bolidami, pokazując znaczny krok naprzód, a to dzięki umiejętności skutecznej i efektywnej jazdy”.

Co z Virgin Racing i HRT?
„Z punktu widzenia firmy Cosworth, oba zespoły dobrze się spisały i mimo problemów z wytrzymałością, wykonały krok w dobrym kierunku. Virgin Racing odnotował wiele pozytywnych aspektów tego weekendu, a sobotnie kwalifikacje zademonstrowały potencjał tkwiący w Virgin-Cosworth VR01. W przypadku HRT, osiągnięciem był sam fakt wystawienia dwóch bolidów gotowych do wyścigu. Przez wzgląd na ten fakt, zaopatrzenie przez Cosworth w rozwiązania elektroniki w przeciągu zaledwie trzech tygodni, było kluczowym czynnikiem. Wycofanie się Bruno Senny spowodowane było uszkodzonym układem chłodzenia, co oznaczało utratę płynu z samochodu. Skutki tej awarii widoczne były dla wszystkich. Jednostka wraca teraz do naszej kwatery głównej”.

Zebrałeś pozytywne odczucia zespołów i samych kierowców?
„Rozmawialiśmy z naszym technicznym odpowiednikiem w każdym zespole w celu potwierdzenia należytego wypełniania celów i zadań. Rozmawiałem również z kilkoma kierowcami, którzy podzielili się pozytywnymi i konstruktywnymi odczuciami na temat właściwości CA2010. Zebraliśmy dużo informacji podczas weekendu na torze Sakhir, który jest całkiem wymagający jeśli chodzi o silnik. Zostaną one gruntownie zbadane i przeanalizowane przez nasz zespół inżynierów w Northampton. Ogólnie, był to porządny start sezonu 2010 dla firmy Cosworth zarówno pod względem osiągów i niezawodności, jak i specyficznego wsparcia dla zespołów Lotus Racing i HRT pod kątem elektroniki”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
Aragorn

15.03.2010 23:09

0

Przyznaję, że przed rozpoczęcie tego sezonu stawiałem na to, iż ich jednostki będą co chwilę miały problemy. Jednak jak widać są one na razie nie tylko niezawodne, ale i posiadają całkiem niezłe osiągi (Williams). black knight - czy w ostatnim zdaniu (pomiędzy Lotusem i HRT) nie lepsze byłoby polskie "i" zamiast tego dziwnie obco brzmiącego "and"?


avatar
Cwirs

15.03.2010 23:10

0

No wg mnie rewelacja, jesli chodzi o niezawodnosc, biorac pod uwage testy rownierz


avatar
appil

15.03.2010 23:39

0

No tak, i to już...... 1 dopiero wyścig był, więc pomału


avatar
blackacre

15.03.2010 23:48

0

Wszystkie zespoły to Racing Teams, to dlaczego tylko Hispania , całkiem ładna nazwa, jest zastępowana przez ten paskudny skrótowiec?


avatar
nomadwcm

16.03.2010 06:49

0

To dopiero początek


avatar
masabitumiczna

16.03.2010 07:45

0

jak piszemy HRT to i LR piszmy... chyba... tak mnie się przynajmniej wydaje


avatar
Gosu

16.03.2010 08:48

0

Pozytywnie zaskoczyli w pierwszym wyścigu, ale na porządną ocenę trzeba poczekać jeszcze minimum 2 GP.


avatar
fezuj

16.03.2010 10:01

0

Pierwsze koty za płoty -ja myślę że z oceną silnika trzeba poczekać jeszcze ze dwa wyścigowe weekendy, jak wytrzymają tzn. że rzeczywiście konstrukcję należy uznać za udaną.


avatar
fezuj

16.03.2010 10:03

0

* 7. Gosu - jak otworzyłem temat to jeszcze Twojego postu nie było a zajrzałem tu dopiero teraz i wyszła kalka Twoich słów :(


avatar
Gosu

16.03.2010 14:36

0

9. fezuj widać uważamy tak samo ;]


avatar
Kojag

16.03.2010 14:54

0

Cosworth buduje jedynie silniki więc wszystko co mogą stawiają na silnik a Renault Ferrari i Merc muszą pracować nie tylko nad silnikami, ale i nad resztą bolidu, dlatego Kosłorty nie odstają od reszty stawki.


avatar
bullit34

16.03.2010 15:04

0

Pierwsze GP za nami a oni już się cieszą. W sumie trochę mogą ale żeby nie popadli w samouwielbienie


avatar
matito

16.03.2010 15:21

0

ciekawe na jakiej pozycji się utrzymają


avatar
kuczek

16.03.2010 17:41

0

bym chciał wiedzieć ile to paliwa pali w porównaniu z innymi


avatar
piotrek74

16.03.2010 20:57

0

14. kuczek> i reszta zespołów na pewno tez + osiągi


avatar
Adrian14

02.02.2011 14:18

0

Do kitu ze czarny bo nie bedzie sie zbytnio odrozniał od Renault... :(


avatar
lc1

02.02.2011 14:40

0

to są przejściowe barwy


avatar
fabian

02.02.2011 14:40

0

To granat i będzie zawsze 5 miejsc za czarno-złotym, więc odróżnisz :)


avatar
fezuj

02.02.2011 15:21

0

fabian - taki argument to mi się podoba :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu